عملیات اجرایی 2 مدرسه روستایی در خنداب کلید خورد


عملیات اجرایی 2 مدرسه روستایی در خنداب کلید خورد

 اراک - ایرنا - عملیات اجرایی 2 واحد آموزشی عصر روز چهارشنبه در روستاهای شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان احرایی و فرهنگی این استان کلید خورد.هدف حذف مدارس کانکسی آغاز شد.

فرماندار شهرستان خنداب در حاشیه عملیات اجرایی این طرح‌های آموزشی در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: این طرح‌ها در روستاهای «آدشته»و «کله بید» از توابع بخش قره‌چای در شهرستان خنداب ساخته می‌شود.

«حسن خزایی‌پور» افزود: ۱۳۰مدرسه فعال در خنداب وجود دارد که ۹ هزار دانش‌آموز در این مدارس و در سه مقطع تحصیلی آن آموزش می‌بینند.
وی بیان داشت: ۹ مدرسه کانکسی در روستاهای «گوره زار» ،« قطب آباد» ، «دارانجیر» ، «وزوانق» ، «چخماخ تپه» ، «ثمردشت» ، «عباس آباد» ، «قزل قلعه» و «کله بید» شهرستان خنداب وجود دارد که با پیگیری های انجام شده مدرسه روستای گوره زار با کمک خیران در حال ساخت است و در آینده ای نزدیک بهره‌برداری می‌شود.
فرماندار شهرستان خنداب تصریح کرد: مراحل اولیه ساخت مدارس دارانجیر نیز انجام شده است است و در روزهای آینده عملیات اجرایی این طرح آموزشی آغاز می‌شود.
خزایی پور عنوان کرد: پیگیری با خیران ادامه دارد و قرار است عملیات اجرایی مدرسه روستای قطب آباد نیز با کمک مردم نوعدوست آغاز شود.
وی با بیان اینکه پس از ساخت مدارس نیمه کاره ذکر شده،عملیات اجرایی مدارس روستاهای « ثمردشت» ، «چخماق تپه»، «وزوانق» « عباس آباد» در دستورکار قرار دارد، گفت:در روستای «سیردر» هم پیگیری و توافق اولیه با خیر صورت گرفته است که با این اقدام به زودی مدرسه استاندارد و مناسب به جای مدرسه تیرچوبی و قدیمی فعلی در این روستا انجام می‌شود.
فرماندار شهرستان خنداب تاکید کرد: با پیگیری انجام شده مدارس ۲ روستای «کرکان» و «مهر سفلی» به علت بافت قدیمی و فرسوده و نیاز به فضای آموزشی استاندارد تا مهر ماه سال جاری نوسازی می‌شود.
شهرستان خنداب به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله ۹۰ کیلومتر اراک واقع شده و حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

67 درصد از پرونده‌های مرکز مشاوره انتظامی دلیجان منجر به سازش شد